Beretning 2011

Det overskyggende emne for 2011 var skiftet af administrator fra Advokat Elisa Boelskifte til advokat Carl H. Petersen. Det var en længere process at få overdraget alle dokumenter og informationer, men fra begyndelsen af juni er alt administration foretaget af advokat Carl H. Petersen og hans kontor.

Efter overdragelsen af materiale til ny administrator er der nye rutiner der skal indføres. Der foregår stadig småjusteringer og forventningsafstemninger, men vi er godt på vej, og ser frem imod et godt og produktivt samarbejde.

Som det fremgik af beretningen for 2010, så er vest facaderne i så dårlig stand, at der skal foretages en renovering eller ombygning af disse. Derfor har årets anden store opgave været at få genoptaget projektet med renovering af facaderne, der har ligget stille i tiden omkring administratorskiftet. Igennem møder med advokat og byggesagkyndige er vi kommet godt videre med projektet, og arbejder på højttryk på at få udarbejdet løsningsforslag der kan komme til afstemning på en kommende generalforsamling.

Som det ligeledes fremgik af beretningen for 2010 har vi indført brugen af vurderingsmand i forbindelse med salg af lejlighederne. Vurderingsmanden er blevet indført for at sikre den mest korrekte vurdering af lejlighederne i forbindelse med salg. Tidligere har vi arbejdet efter lejelovens principper, med vicevært til at forestå vurderingerne. Brugen af vurderingsmand er mere tidsvarende og giver en mere retsvisende vurdering og sikre yderligere at lovgivningen er overholdt. Vurderingsmanden har været benyttet ved alle salg siden sidste års generalforsamling, og opbakningen til tiltaget har været stor. Betalingen for vurderingen pålægges sælger.

I juni måned blev indkøbt ny græsslåmaskine til foreningen. Den gamle maskine kunne ikke mere og måtte udskiftes. Den nye er både større og kraftigere og passer størrelsesmæssigt bedre til vores forening. Der er ligeledes blevet indkøbt ny saltspreder.
For at give noget mere farve til haverne er der, i to omgange, blevet indkøbt nye planter til bedene. I den forbindelse har vi fået hjælp af en beboer. Dette er vi meget glade for.

Der er hængt opslag i alle opgange omkring storskrald. Vi bliver desværre endnu engang nødt til at indskærpe at alle former for storskrald, herunder også pap, skal køres på genbrugspladsen. Der må ikke henstilles ting på gangene i kældre samt Tårnparkens øvrige arealer.

Der blev ved 10’eren henstillet til at firmabiler blev parkeret tættest på vejen. Denne henstilling er blevet fulgt, hvilket giver bedre parkeringsforhold for de øvrige bilejere.

Hvad angår salget af lejligheder er det glædeligt at vores andele holder prisen og salget har ligget på niveau med de tidligere år. Det er et tegn på at vi bor i en god og sund forening.

I 2011 fik vi renoveret trapper samt småreperationer af facaderne. Arbejdet var ikke tilfredsstillende udført. Før udbedring af manglerne blev murerfirmaet desværre tvangsopløst. Det betyder at foråret byder på færdiggørelse af arbejdet.

Af årets vedligeholdelsesopgaver har vi på nuværende tidspunkt fået udskiftet faldunderlag på foreningens legeplads. Ddybden på det tidligere underlag viste sig ikke at være lovligt. Derfor måtte der graves et betragteligt jordlag af før det nye slidlag kunne pålægges. Yderligere er der lavet nye kanter på legepladsen.

Af øvrige vedligeholdelsesopgaver skal der anlægges ny asfalt. Dette arbejde afventer udbedring af trapper. Ligeledes skal der kigges på afskalninger på facaderne. Lågen ved blok 10 vil blive udstyret med mere robust fundament samt smæklås.

Bestyrelsen har modtaget flere henvendelser omkring ulovligt fremlejede lejligheder i løbet af 2011. Som det fremgår af foreningens vedtægter er det ikke tilladt at fremleje sin lejlighed uden bestyrelsens tilladelse.

Med disse ord er det bestyrelsen forhåbning, at vi går et konstruktivt år i møde med mange spændende tiltag.

Mvh. Bestyrelsen
A/B Tårnparken