Beretning 2012

Året 2012 har for bestyrelsen primært omhandlet 2 arbejdsopgaver. Generel vedligeholdelse og facade renovering.

Som det fremgik af beretningen for 2011, var der allerede på det tidspunkt arbejde i gang med at renovere trapper. Arbejdet den gang var ikke tilfredsstillende udført, men før manglerne var blevet udbedret blev murerfirmaet tvangsopløst. I 2012 har vi fået udbedret de fejl og mangler, så nu er trinnene ved gadedørene færdige, og trappeskakterne til kælderne er blevet renoverede. Der er yderligere foretaget småreparationer på facaderne.

Der er blevet opsat nye energibesparende lamper ved kældernedgangene, repareret stormskader på taget, foretaget hovedrengøring af opgangene, opsat nyt cykelstativ ved blok 10 og der er etableret brusekabine til viceværten for at opfylde lovkrav.
Ligeledes fremgik det i 2011 beretningen, at låsen på lågen ved blok 10 skulle erstattes med en mere robust smæklås. Den nye lås blev udsat for hærværk kort efter den blev monteret. På grund af uoverensstemmelser med låseservice, ligger sagen på nuværende tidspunkt hos administrator.

Året 2012 bød også på mange reparationer af vaskemaskiner på grund af forkert brug og hærværk. Ligeledes har der været henvendelser vedrørende brugen af tørrerum og vaskekældere. Som det fremgår af ordensreglementet, så skal vaske/tørretider overholdes, og samtidig skal reglerne for brugen af vaskemaskinerne overholdes for at minimere skader på disse.
På ekstraordinær generalforsamling i juni 2012, fik bestyrelsen bemyndigelse til at omlægge eksisterende realkreditlån til 3% lån. Låneomlægningen blev foretaget i juli måned og effektueret pr. 30. september.

Viceværten Kim var sygemeldt i efteråret, men er tilbage i fuld vigør. I perioden blev arbejdet varetaget af en vikar.
Den anden store arbejdsopgave for bestyrelsen i 2012 har igen været facaderenoveringen. Processen er blevet mere konkret, hvor der bl.a. har været inddraget ingeniører og advokat til at foretage gennemgang af projektet. Der er yderligere foretaget konsekvensberegninger af projektet.

Der foreligger på nuværende tidspunkt et egentligt udkast til projekt, som vil blive præsenteret yderligere på generalforsamlingen. Hvis dette projekt vedtages af generalforsamlingen, vil det naturligvis ligeledes fylde meget i arbejdet for 2013.

Af det kommende års yderligere opgaver vil vi nævne:
• Ombygning af lampeudtag på badeværelser i blok 10 for at lovliggøre disse.
• Asfalt på parkeringspladserne ved 17-27 og 29-39
• Reparation af puds på facaderne
• Gennemgang og eventuel udskiftning af kældervinduer på vestfacader
• Undersøgelser af alternative antenneløsninger herunder udbyder

Bestyrelsen har flere gange modtaget henvendelser omkring muligheden for at fremleje sin lejlighed. Som det fremgår af foreningens vedtægter, er det kun tilladt at fremleje sin lejlighed efter lejelovens regler, og kun med bestyrelsens tilladelse. I følge lejeloven er det tilladt at fremleje i maksimalt 2 år, og kun hvis andelshavers fraflytning er midlertidig f.eks. på grund af sygdom, forretningsrejse, studieophold eller lignende. For at der gives tilladelse hertil, skal der forelægges dokumentation til bestyrelsen.

Med disse ord er det bestyrelsen forhåbning, at vi går et konstruktivt år i møde med mange spændende tiltag.
Mvh. Bestyrelsen
A/B Tårnparken